13 reasons why

by - prosince 22, 2017


Krásné dopoledne! dnes bych se s vámi ráda podělila o svůj názor na seriál 13 reasons why (13 důvodů proč).

Je mi jasné, že je tohle převážně knižní blog. A také to, že tenhle příběh byl natočen podle knihy. Někteří z vás by mohli namítnout, že bych si jako správný knihomol měla nejprve přečíst knihu. No, nejspíš máte pravdu, ale já jsem se prostě (díky kamarádce) dostala nejdříve k seriálu.

Děj
Příběh začíná velmi smutně - sebevraždou Hannah Baker, šestnáctileté studentky střední školy Liberty High. Důvody jsou neznámé. Tedy alespoň pro většinu lidí (včetně jejích rodičů). Takže i nám divákům připadá její úmrtí opředené mlhou.
Ač by se to tak mohlo zdát, Hannah není tak úplně hlavní postavou. V popředí totiž figuruje Clay Janson - její spolužák, který byl do ní dlouhou dobu tajně zamilovaný. A právě jemu se dostanou do rukou záhadné kazety, na které Hnnah nahrála 13 důvodů své sebevraždy.
Rázem tudíž dostáváme potřebné informace o dívčině životě. Nutno podotknouti, že to opravdu neměla jednoduché.
Clay je z celé situace zdrcen. Při poslechu zjišťuje, že každá nahrávka je věnována jedné osobě z jejich školy a tomu, čím se vůči Hannah provinila. Chlapec tedy postupem času nachází odpovědi na své četné otázky. Problém je však v tom, že není sám, kdo zná dívčin pohled na věc. Kazety se již totiž vyskytly i v rukách těch, jejichž jména můžeme slyšet na nahrávkách. A pro tyto lidi by mohl být Clay nebezpečný. On přeci Hannah miloval. Mohl by se pokusit o pomstu...


Můj názor
Po Hře o Trůny byl tenhle seriál trošičku slabší, ale je jasné, že jsem od toho po GoT nemohla čekat příliš. Každopádně se mi to líbilo.
Co se týče postav, byly podle mě dokonale propracované. Ve většině seriálů to tak není, ale zde jsem měla opravdu pocit, jako kdybych Clayovi viděla do hlavy. Dokonale jsem chápala jeho i Hannah, protože to, co si prožila bylo opravdu otřesné. Jenomže nejhorší na tom byl její strach. Strach ze zrady a  ponížení.
To byl také podle mě jeden z důvodů, proč se zabila. Nemohla si totiž o svých problémech s nikým pohovořit. Rodiče řešili své domácí spory, učitelé její volání o pomoc přehlíželi a spolužákům nedůvěřovala.
Musím říci, že pokud jste fanoušky záhad, detektivek a příběhů ze středoškolského prostředí, určitě si tenhle seriál pusťte. Myslím, že se vám bude líbit.

8*/10*
 Pokud tento seriál sledujete (nebo jste sledovali), určitě mi napište do komentářů svůj názor:)

You May Also Like

0 Comments