Pěti tipů na povinnou četbu

by - září 01, 2017

Krásné odpoledne! Nerada to říkám, ale škola se nezadržitelně blíží. A s tím souvisí téma povinné četby. Zde je pět tipů na knihy, které jsou podle mě vhodné i pro lidi, kteří nejsou až tak velkými čtenáři. Nejdříve je však nutno podotknout, že všechny školy mají seznam povinné četby jiný. Co máte ve svém seznamu vy? Jaká je vaše oblíbená kniha z povinné literatury?

1. Hobbit
Ano, začínám svým oblíbeným autorem- Tolkienem. Hobbit je (jak většina z nás asi ví) je jedním ze základních kamenů světové fantasy literatury, takže se asi nemůžeme divit, že máme toto dílo v povinné četbě, že? A myslím si, že za to můžeme být opravdu rádi. Ne že by snad byly ostatní díla nudná, ale já si prostě myslím, že Hobbit je prostě nejzáživnější. Tedy alespoň pro mě. Jinak je to samozřejmě věcí názoru (jako všechno:)). Já osobně mám tento příběh raději než Pána prstenů. Nemám totiž moc ráda Froda. Zvláštní je, že tuhle postavu nemá nikdo moc v lásce (tedy alespoň moji přátelé). Jak to máte vy? Frodo, nebo Bilbo?




2. Tracyho tygr
A tohle je moje další oblíbená kniha. Tedy...popravdě je to jediná kniha, kterou jsem od Saroyana přečetla. Moc se mi líbila!
Příběh vypráví o životě kluka, který má od dětství svého imaginárního kamaráda. Ale ne takového, jakého děti většinou mívají. Je to tygr. Tedy...on mu říká tygr, ale ve skutečnosti je to panter. V dospělosti Tracy pracuje jako nosič pytlů kávy. Jednoho dne však potká Lauru a její tygřici. Okamžitě se do ní zamiluje. Ne do tygřice, do Laury. Láska je vzájemná, Laura se tedy rozhodne, že Tracyho pozve na oběd, kde ho chce představit rodičům. Zde se však stane něco, co nikdo nečekal. Tracy podvede Lauru s její matkou! Ona se o tom dozví a rozejde se s ním. Jak jinak, že?
Náš hlavní hrdina odjíždí z města, ale za několik let se opět vrací. Prochází se po známých místech, když si najednou uvědomí, že od něj lidé s křikem utíkají. Tracyho tygr totiž vlastně není jen výplodem jeho fantazie. Je to panter, který utekl z cirkusu. Někdo zavolá policii. Tygr je postřelen a uteče pryč. Tracy je považován za blázna a je převezen do psychiatrické léčebny. Zde se opět setkává s Laurou, která mu pomůže vymyslet a zrealizovat plán na záchranu zraněného tygra.
Já jsem se k této knize dostala díky své kamarádce, která příběh naprosto miluje. Hrozně dlouho jsem ji hledala na internetu a v antikvariátech, ale nikde nic. Ne že by ji snad neměli v knihkupectví, ale mě se moc nelíbila ta nová obálka. A pak...jsem zjistila, že ji máme celou dobu doma v knihovničce. Přesně to vydání, které vidíte na obrázku. Doporučuji ze dvou důvodů: poutavý děj a málo stránek. Útlost zdůrazňuji pro nečtenáře.



3. Malý princ
O Malém princi jsem se již zmiňovala v článku Knihy mého života. A zde se mohu pouze opakovat. Myslím si, že tohle je jedno ze stěžejních děl světové literatury. Nechápu, proč jsem si to nepřečetla dřív! Ale možná je to lepší, nevnímala jsem ten příběh totiž pouze jako pohádku, ale jako velmi hluboké dílo.







4. Petr a Lucie
Další tenká kniha, která určitě stojí za zmínku. Příběh se odehrává v Paříži za 2. Světové války. Sledujeme zde osud mladého páru, který je postupem času semlet válečnými událostmi.
Já jsem to přečetla si za dva dny. Moc se mi to líbilo! Bylo mi velmi sympatické, že hlavní aktéři byli stejného věku, jako já, takže jsem měla pocit, že jim v určitých věcech rozuměla.







5. Poprask na laguně
Divadelní hra, kterou jsem viděla v divadle, ale i četla. Svižné a vtipné vyprávění o pavlačových drbnách a o tom, jak taková pomluva může člověku ublížit.
Musím říci, že scénář nebyl tak vtipný, jako samotné představení. Ale to bylo také o atmosféře místa, kde se to hrálo. Zpracoval to totiž amatérský divadelní spolek a celé to probíhalo pod širým nebem!









Četli jste někdo z vás některou z těchto knih? Líbila se vám? Jak vás baví knihy, které jsou obsaženy v seznamu maturitní četby? Využíváte k povinné četbě audioknihy?
Také bych moc ráda věděla, jak se vám líbí nový design blogu:)





You May Also Like

1 Comments

  1. Četla jsem Hobita, Malého prince a Petr a Lucie. Hobita mám ráda, Malý princ byl pěkný, ale unešená jsem z něj nebyla, a Petr a Lucie... Moc mě to nezaujalo. Ale zase proti gustu... Moje maturitní četba byla napěchováno spíše delšími knihami a docela dost jich bylo ze světové literatury 20. století. Nakonec jsem skončila s tím, že jsem si vytáhla Tři kamarády. Což bylo fajn, protože Remarqua mám docela dost načteného a dokážu to porovnat i s jinými díly. Navíc těsně před maturitou jsem četla i Šachovou novelu od Zweiga, takže zmínění ještě méně známého autora mi taky přilepšilo. Obecně jsem s tou četbou byla spokojená - u nás na škole je krásný a velký výběr, takže si rozhodně stěžovat nemohu. I jako maturanti jsme mohli přednést své návrhy. ^^

    http://jaderna-knihomolka.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat