Rowlingová vs. Tolkien vs. Martin?

by - září 11, 2017

Krásné odpoledne! Uznávám, že tento článek možná ne každý z vás ohodnotí dobře. Pro spoustu lidí je těžké rozhodnout se mezi těmito velikány ve světě fantasy literatury. Já sama bych asi nevěděla pro koho se mám rozhodnout. Ale i tak se vás zeptám! Ale neberte to prosím tak, že si MUSÍTE jednoho z nich vybrat. Samozřejmě je možné patřit do více gangů.:)


J. K. Rowlingová gang
Máte rádi Harryho Pottera? Já ano, je to totiž příběh mého dětství. Myslím, že jsem to už v nějakém článku zmiňovala, ale je to proto, že mi ho tatínek četl asi od pěti let. A proto mám také raději knihy, než filmy. Mimochodem, který díl máte nejraději? Já asi Fénixův řád.
Na druhou stranu bych si to teď už nejspíš nepřečetla. Ale bude to asi tím, že jsem celou sérii už přečetla asi pětkrát.
J.K.Rowlingová vytvořila úžasný svět. Myslím, že každému, kdo si její dílo přečetl, to nějakým způsobem rozšířilo obzory. Ukázala nám, že i když to od nás ostatní nečekají, můžeme dokázat úžasné věci. Ano, jsme sice mudlové, ale každý z nás v sobě může najít kousek z kouzelnické duše.

---------------------------------------------------------------------------------------



J. R. R. Tolkien gang
Středozemi opravdu miluji! Mám ráda Hobita, ale i Pána prstenů. Dokonce tak moc, že jsem si pořídila i repliku Prstenu moci. Který národ máte nejraději? Já asi elfy...
Tolkien je jedním z mých nejoblíbenějších spisovatelů a vím o něm opravdu docela dost zajímavostí. Věděli jste například to, že jako předlohou pro postavu Lúthien byla jeho manželka? Není to romantické?
Jeho knihy však nejsou úplně jednoduchá literatura. Připadá mi, že používá poměrně složitý jazyk. také jeho popisy. Ale to k tomu prostě patří! Díky detailům mi totiž připadalo, jako kdybych tam to všechno prožívala na vlastní kůži.
Co se filmů týče, víc se mi líbí Pán prstenů. Připadá mi totiž že je velmi podobný kniza. Myslím to tak, že je příběh téměř stejný, jako v knize.

------------------------------------------------------------------------------------

George R. R. Martin gang
Na GoT jsem přišla teprve nedávno. Sledujete? Čtete? Já jsem skončila někde ve třetí sérii. To proto, že nemohu stáhnout další série. Stahuji to, protože mi to z nějakého důvodu nejde sledovat online. Spouští se mi samé nevhodné stránky, ale ne seriál. Ale to nevadí já jsem si totiž řekla, že to nejdříve přečtu. Včera jsem začala druhý díl. ZDE najdete recenzi na první díl a ZDE na druhý.
V tomto případě nemohu říci, jestli je lepší kniha, nebo seriál. Co myslíte vy? Kterou postavu máte nejraději?
Jediné mínus je to, že když si oblíbíte nějakou postavu, pravděpodobně v další knize (nebo sérii) zemře...
---------------------------------------------------------------------------------------
Jsem TAK ráda, že si mezi těmito autory nemusím vybírat! Jen pro pořádek, tenhle článek nepíši proto, že bych chtěla říci, který je nejlepší, nebo nejhorší. Tohle opravdu určit nejde. Spíš jsem to chtěla pojmout jako takové shrnutí všech zásadních autorů fantasy literatury.

You May Also Like

8 Comments

  1. Seriál GoT mě asi ve třetí sérii přestal bavit, takže jsem se na to vybodla a čekám, až Martin konečně dopíše další díl.

    S Harry Potterem jsem vyrůstala, těšila se na každý nový díl knihy a vždycky zůstane jednou z nejdůležitějších sérií :) Nejradši mám asi třetí díl, nevím proč. Filmy mě moc nebavili a poslední dva jsem ani neviděla.

    Pána prstenů i hobita jsem taky četla několikrát (zhruba ve stejné době jako HP). Zfilmovaného hobita jsem neviděla, na pánu prstenů jsem byla v kině na maratonu, když vyšel třetí díl :)

    Já bych k těm zásadním autorům ještě přidala několik dalších jmen, například Terryho Pratchetta, Neila Gaimana, Sergeye Lukjaněnka nebo Markuse Heitze. A to jsou jen ti pro mě nejzásadnější, další by určitě dokázali přidat i jiná jména.

    OdpovědětVymazat
  2. Já jsem rozpolcená mezi Rowlingovou (moje dětství) a Martinem (moje vysoká). Obojí má pro mě svoje kouzlo...teda až naTolkiena, tomu jsem nepřišla asi jako jediná na světě na chuť. A pomalu, ale jistě přičichávám k Pratchettovi. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jsem Tolkienovi nepřišla na chuť :D Hobit se mi celkem líbil, ale první díl Pána prstenů mě k smrti nudil...

      Vymazat
  3. Za mě rozhodně Tolkien a Martin!
    Harryho Pottera jsem sice četla, ale nikdy jsem nebyla Potterhead, takže i když jsem vyrůstala v době kdy knihy vycházely a četla je s nadšením, tak za mě když J.K.R., tak jako Robert Galbraith.
    J.R.R. Tolkien je největší klasika, co znám, miluji jeho popisy, kvůli kterým ho tolik lidí odkládá, ale od okamžiku, kdy jsem četla popis Lórienu jsem mu propadla do konce života. A Húrinovi děti mají u mě na poličce nejčestnější místo!
    G.R.R. Martin. Ten je kapitolou sám pro sebe. Ten člověk svým přístupem redefinoval celou Fantasy magie a meče a položil základy Dark fantasy! Hrozně se těším na zbylé dva díly, co vyjdou! No, ale těším se i na poslední řadu seriálu!

    Nicméně zásadní autoři fantasy a, v komentářích již zmíněný, Pratchett nikde? Heitz? Sapkowski? Butcher? A moje osobní modla Abercrombie (dobře, ten asi není zásadní, ale je neskutečně skvělý!)? :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vím, že jsem spoustu autorů vynechala, ale je to jen proto, že jsem je ještě nečetla. Ale určitě se na ně chystám😊

      Vymazat
  4. Patřím do všech tří gangů :) Na Harrym jsem vyrůstala, později moje srdce okouzlil Tolkien a te´ˇd si ho chce přivlastnit George R. Martin :) A ještě bych tam zahrnula Naomi Novik, protože její dračí série je taky srdcovka :)

    OdpovědětVymazat
  5. Ja mam jeste rada Pratchetta :) Muzu Ti pujcit prvni dil Zemeplochy kdyby Ti dosla cetba! :D

    OdpovědětVymazat
  6. Rozhodně Rowlingová! :D
    MoonencCZ

    OdpovědětVymazat