Jak začít číst v angličtině?

by - března 21, 2019


Tak Vás po delší době opět vítám u nového článku. Jsem si vědoma toho, že články nevycházely OPRAVDU hodně dlouho, ale mám pro to poměrně dobré vysvětlení - maturita a přijímačky na VŠ. Takže jistě chápete, že toho mám teď trochu moc.. Ale slibuji, že se budu snažit!

A musím vám říci, že za uplynulou dobu se toho docela dost změnilo! Právě například to, že jsem začala číst knihy v angličtině. V tomto článku bych vám tedy chtěla poradit tři knihy, které jsou pro začátečníky podle mého názoru naprosto dokonalé.


Jako první bych vám ráda představila Everything Everything. A právě toto byla úplně první kniha, kterou jsem kdy přečetla v angličtině.

Co se týče příběhu, jde o klasickou YA literaturu. Sledujeme zde příběh Madeline, která je naneštěstí velmi nemocná. Trpí totiž zvláštní poruchou, jejímž hlavním příznakem je naprostá nefunkčnost imunitního systému. A tak je její život omezen pouze na jejich speciálně upravený dům, ve kterém bydlí pouze se svou matkou. Jenomže vše se změní ve chvíli, kdy se do sousedního domu nastěhuje Olly - kluk, se kterým Madeline naváže kontakt pomocí vzkazů na okně a SMS. Jednoho dne jim dokonce její zdravotní sestra Carla zprostředkuje osobní setkání. To je právě ten okamžik, kdy se do sebe bláznivě zamilují. A kvůli lásce je Madeline ochotna riskovat naprosto cokoli.

Kniha má 316 stránek, což se může pro začátek zdát jako velké sousto. Vůbec se ale nebojte! Nicola Yoon totiž používá velmi jednoduchou angličtinu. Dalším plusem jsou také krátké kapitoly, takže vás to "neubije".


The Sun is Also a Star je další kniha od úžasné Nicoly Yoon. Musím se přiznat, že jsem na ni přišla docela náhodou. Když jsem totiž byla v Oxfordu, prolézala jsem tam samozřejmě místní knihkupectví (jak nečekané). No a jednoho dne jsem ve Watrstones narazila na akci 1 + 1 za polovinu. A objevila jsem tuto krásku, kterou jsem tam samozřejmě nemohla nechat. No a k tomu jsem si přibrala Simon vs. the Homo Sapiens Agenda, což jsem zatím nepřečetla.

Tento příběh naráží na dnešní problematiku nelegálních přistěhovalců do USA. Natasha a její rodina jsou totiž právě takovým případem. Nicméně však v New Yorku žijí již několik let, takže zde Natasha a její mladší bratr začali chodit do školy a našli si kamarády. Vše se ale zvrtne jednoho dne, kdy jejich otce zatknou a zjistí, že jde o nelegálního přistěhovalce. Takže se musí vrátit zpět na Jamajku. Natasha se do posledního dne snaží udělat vše pro to, aby deportaci zvrátila, ale vše je marné. V tu chvíli se seznamuje se sympatickým Danielem, se kterým prožije své poslední hodiny v NY.

Kniha má 376 stran, ale je to úplně stejné jako u Everything Everything - jednoduchá angličtina a velmi krátké kapitoly. Navíc se mi moc líbilo, že je příběh popisován z pohledu několika postav, takže si o celé situaci můžeme vytvořit celkem přesný obrázek.


No a jako poslední bych vám zde ráda představila knihu, kterou jsem také neměla v plán číst, ale pak jsem ji viděla v knihkupectví a řekla jsem si: proč ne??

The U Give je též kniha s velmi zajímavou tematikou. Zavádí nás totiž do americké černošské čtvrti, ve které žije šestnáctiletá Starr se svou rodinou. Žije poměrně šťastný život, což se ale jednoho dne rapidně změní. Stane se totiž jedinou svědkyní smrti svého nejlepšího kamaráda, který byl zastřelen policistou. Nutno podotknout, že to bylo téměř bezdůvodně. Jenomže TOHLE Starr nikdo nevěří. Široká veřejnost si totiž myslí, že její mrtvý přítel byl násilník, který si vlastně nic jiného nezaslouží.

Tato kniha má 449 stran. Ačkoliv jsem si čtení velmi užívala, neoznačila bych to jako knihu pro ÚPLNÉ začátečníky. Mě osobně totiž (minimálně v prvních několika kapitolách) dělal veliký problém slang. Nicméně i na to se dá za nějakou dobu zvyknout. A má to také své plusy - naučí vás to slovní spojení, která v učebnicích nenajdete.

Četl někdo z vás jednu z těchto knih? Pokud ano, jak se vám líbila?

Vaše

You May Also Like

0 Comments