Oxford: tipy pro fanoušky fantasy

by - srpna 06, 2018




Krásný den všem! Ti z vás, kteří sledují můj Instagram jistě ví, že jsem se teprve včera vrátila ze čtrnáctidenního pobytu v Oxfordu. Podrobnější informace najdete v mém posledním článku. Popravdě řečeno, původní plán byl, že budu psát články úplně každý den. Pak jsem se však vracela do mé hostitelské rodiny tak unavená, že jsem nabyla schopna vyplodit vůbec nic. A to jsem se vážně moc snažila. A že jsem měla k nedostatku energie opravdu důvod! Po ranních kurzech jsme totiž každý den s mojí novou kamarádkou z Turecka navštěvovaly různé památky.

Abych řekla pravdu, ke studiu jsem si vybrala právě Oxford proto, že zde žil Tolkien. Já vím, právě si asi říkáte, že bych měla mít asi trochu jiné důvody - třeba úžasnou architekturu. Ale ne, pro mě byl prvotním impulzem právě tento vyjímečný autor. Až později jsem se dozvěděla fakt, že se zde například natáčely některé záběry z Harryho Pottera.

A tak jsem se rozhodla, že napíšu článek, ve kterém bych potencionálním návštěvníkům (musí to být ovšem zároveň také fanoušci fantasy) ráda ukázala několik velmi zajímavých míst. Tak začneme!

1) Christ Church College

Christ Church College je jednou z několika budov, kterou rozhodně musí navštívit každý potterhead. Byly zde totiž natáčeny některé interiéry Bradavic. Pamatujete si například schodiště, kde se Harry poprvé potká s Malfoyem? Tak přesně to tam je. Nebo třeba prostranství, kde se studenti učili létat? Tak to tam naleznete také.

2) Bodleian libery

Tato knihovna je opět jedním z míst, kde se opět natáčel Harry Potter. Můžete zde nalézt například zapovězenou knihovnu nebo nemocnici.

3) Tolkienova výstava

Jak jsem již řekla, Tolkien byl jedním z nejhlavnějších důvodů mé návštěvy. Takže když jsem se dozvěděla, že se zde na jeho počest koná výstava, rozhodně jsem ji musela vidět. Celá záležitost stála pouze jednu libru, takže jsem si říkala, že to pravděpodobně nebude nic světoborného. Jak jsem se zmýlila! Jsou zde totiž vystaveny ORIGINÁLY jeho ilustrací k příběhům a jeho osobní artefakty. A nejen to! Mimo jiné jsem se totiž dozvěděla také spoustu informací o Tolkienově životě.

4) Alice's Shop

Vzhledem k tomu, že autor Alenky v říši divů (Lewis Carroll) studoval v Oxfordu, narážíte zde na tento příběh úplně všude. Toto je však jediný obchod, který je specializovaný přímo na tento příběh. 

5) The Story Museum

Jde o podobný podnik jako je Alice's shop. V tomto obcůdku však můžete zakoupit věci s motivem z nejrůznějších příběhů. Navíc si zde také můžete vypít kávu a sníst duhový cupcake.


Láká vás některá z těchto lokalit? A která?

Loučí se s vámi vaše unavená

Karolína


You May Also Like

0 Comments