Proč miluji zrovna fantasy?

by - října 27, 2017

Krásné odpoledne! Dnes bych vám ráda představila několik důvodů, proč čtu převážně fantasy literaturu. Shodneme se v něčem? A který žánr čtete vy?

1. Někdo by možná řekl, že když ve svých osmnácti letech čtu převážně o dracích atd., jsem nevyzrálá. Ať si každý říká co chce. Já to tak rozhodně nevidím. První důvod je to, že v těchto příbězích hledám únik od reálných problémů.

2. Podle některých lidí je tento žánr hloupý, protože nevystihuje skutečný život. Ale pak nechápou tu podstatu. My čteme tento typ literatury právě proto, že díky němu můžeme zažít to, co je nám v realitě upřeno. Proč číst o něčem, co vidíme všude kolem sebe.

3. A podle těch samých lidí ve fantasy prý nenajdeme řešení reálných situací. Jistě, běžně potřebujete vědět nějaký způsob, kterým byste mohli zabít toho draka na konci ulice! Ale teď vážně! Můžeme zde najít tolik ponaučení! Vezměte si například všechna díla od Tolkiena! Vždyť to je tak úžasně propracovaná kniha!!! Dokonce jsem se o tom bavila s jednou psycholožkou. To ona mi ukázala hloubku jeho příběhů. Napadlo vás třeba někdy proč je hlavní postavou zrovna hobit? Proč ne elf? Nebo trpaslík? Důvod je celkem jednoduchý, hobit je totiž malý člověk. A dělá i stejné chyby. Není moudrý, není nijak extra silný, prostě to NENÍ dokonalý hrdina. A takoví jsme přece i my, ne?

A co vy? Jak to vidíte? Nesuďte mě, ale já si myslím, že ti lidé prostě nemají fantazii. Jak by řekla Rowlingová, jsou to obyčejní mudlové. Nikdy nás kouzelníky nepochopí... Ale to nevadí, my máme přece vlastní hlavu, ne?


You May Also Like

0 Comments