Nic není nemožné - Stačí prostě zatnout zuby a NEDAT SE

by - února 20, 2018


Všem přeji krásnou středu! Mám spoustu oblíbených autorů, ale Rainbow Rowellová rozhodně patří do TOP 10.  A právě včera večer jsem dočetla její poslední knihu - Nedej se. Takže jsem se rozhodla, že se s vámi podělím o svůj názor.

Simon Snow je tím nejmocnějším, ale zároveň také nejhorším kouzelníkem na světě. Čarování tedy raději nechává na své nejlepší přítelkyni Penelopě. Ale i přes fakt, že je tak nemožný, stále je to jediný člověk, který může zachránit svět mágů. Problém je však v tom, že staré kouzelnické rodiny ho nenávidí a nechtějí mít s jeho plánem NIC společného. A situaci mu nezlehčuje ani jeho chladný, upírský spolubydlící Baz.

Na Wartfordské škole magických umění začíná nový rok - jenomže Simonovi zde již od začátku něco nehraje. Baz totiž zmizel. Stalo se mu snad něco? Nebo jen někde kuje pikle?


Spoiler: V příběhu však samozřejmě nejde pouze o fantasy, ale také o lásku. Ne však mezi holkou a klukem, ale mezi gayi. Ale aktéry vám neprozradím, jejich jména si můžete domyslet. Dle mého názoru je dobře, že se takováto témata dostávají i do literatury pro mládež, protože osvěta je stále velmi důležitá. Rainbow Rowellová vše navíc podává s neuvěřitelným humorem, který celému příběhu dodává až neskutečné opravdivosti.

Tato kniha bývá velmi často srovnávána s Harrym Potterem. A to je právě jedna z věcí, která bývá autorce často vytýkána - že čerpala ze světa J.K. Rowllingové, ale to samozřejmě není pravda! Ano, vyskytuje se zde také škola magických umění, ale to je asi tak vše. Já naopak tvrdím, že Nedej se je naprosto originální knihou! Mě se například moc líbila jejich zaklínadla. Nebyla to totiž pouze smyšlená slova, ale úryvky z našich básniček a písniček. Například jedno rozveselovací kouzlo: Don't worry, be happy!

NIC NENÍ NEMOŽNÉ - to je podle mě též opravdu důležité moto této knihy. Na příběhu je nám totiž jasně ukázáno, že pokud jsme dostatečně odhodlaní a máme kolem sebe ty správné lidi, jsme schopni dokázat cokoliv.

Doufám, že jsem vás touhle úvahou/recenzí dostatečně navnadila. Pokud si knihu přečtete, nezapomeňte mi napsat do komentářů svůj názor. Nebo jste ji již četli? Jak se vám líbila? Kterou knihu od Rainbow Rowellové máte nejraději?

Loučí se s vámi vaše usmívající se


You May Also Like

3 Comments

  1. Je to jsem nevedela, ze to je fantasy. Podle obalky mi prislo, ze ctes spis naky humorny roman. Tak to zni zajimave! :)
    Taky ctu zas vic fantasy. Protoze to je proste skvely xD

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono to je humorné! Fantasy je super, ale tohle bylo díky jejímu úžasnému stylu ještě lepší!😁

      Vymazat
  2. Ty tulipány jsou nádherné! Ať už je jaro sakryš. :-)
    Jinak knihu si chci v budoucnu přečíst, chtěla bych zjistit, jak Rainbow píše. :-)

    OdpovědětVymazat