Self love?

by - srpna 28, 2017

Krásný večer! Schválně, jak často si říkáte, že je někdo sobecký? Jaká je hranice mezi sobectvím a self love? Nemyslíte si, že by se MĚL mít člověk rád?


A právě tomu bych se v mém dnešním článku ráda věnovala. Výše jsem zmínila, že by se měl mít člověk rád, ne MILOVAT. Slovo "milovat" totiž podle mě znamená, že máte někoho raději, než sebe, což samo o sobě vylučuje tvrzení, že by se měl člověk takto zbožňovat. Znamenalo by to totiž, že sami sobě dáváte více lásky, něž věnujete svým blízkým.
Myslím, že většina z nás je ještě příliš mladá a učí se mít rád sebe sama, proto bych se s vámi ráda podělila o své pocity.

Co znamená self love?
Podle mě to znamená, že by měl člověk se sebou umět žít. Ale nejen to. Žít tak, aby byl sám se sebou spokojen.

Umět se pochválit...
Podle mě se self love hodně souvisí schopnost umět se pochválit. Většina z nás stále čeká, že někdo řekne: "Tohle se ti povedlo." Sami však moc dobře víte, že někdy reakce okolí není taková, jakou byste si ji vy sami představovali. Proto je důležité umět se ocenit. Já sama se to zatím jen učím.

Znát svou cenu...
Teď to bude znít jako klišé, ale každý jsme jiný. A každý z nás by měl znát svou cenu. Nikdo z nás není úplně špatný. Tedy...pokud nejste vyloženě zločinec. Je důležité vědět, že se nemusíte líbit ostatním. Nemusíte se jim zavděčit. Musíte být smířeni sami se sebou. Říci si: "Dobře, mám sice pár kilo na víc, a co? Nenechám se přece vykolejit jen proto, že se to mé spolužačce nelíbí." Tak to prostě je. Mám s tím své zkušenosti. A věřte mi, že tohle jsem se naučila poměrně snadno. Lidé budou mít vždycky řeči, s tím se prostě smiřte. Jenom si jejich názory neberte až tak k srdci.

Umět si ze sebe udělat legraci...
I tohle je podle mě důležitá součást self love. Když si ze sebe totiž umíte udělat inteligentní legraci, nemohou si z vás udělat HLOUPOU legraci ostatní. Dám vám příklad, já sama jsem hodně vysoká. Na základce si ze mě kvůli tomu utahovali. V té době mi to hrozně vadilo, ale teď? Sama o sobě hrdě prohlašuji, že bych mohla šacovat letadla za letu.

Prosím, neberte tenhle článek jako bernou minci. Já jsem se s vámi jen chtěla podělit o svoje pocity. Možná na to máte někdo jiný názor... Nebo to vidíte stejně?




You May Also Like

2 Comments

  1. Selflove je teď čím dál častěji omílané téma, což je dobře, každý by se sebou měl být spokojený (to ale samozřejmě nejde, asi každý má někdy krátké období, kdy se cítí špatně, myslí si, že vypadá špatně a celý život nestojí za nic a nemá žádný smysl). Vlastně s tebou nesouhlasím jenom v jedné věci - člověk by se opravdu měl milovat (proto taky selflove a ne třeba selflike). Protože pro mě "milovat někoho" znamená přijmout člověka takového, jaký je a milovat na něm i nedostatky. Nikdo není dokonalý a nikdo nemůže od nikoho očekávat dokonalost 24/7 :)

    Pěkný článek!

    majahampeisova.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, děkuji ti za odpověď:)jsem ráda, že se ti článek líbil:)

      Vymazat