Brownies z červené řepy

by - dubna 15, 2018


Krásnou neděli všem! Jak někteří z vás možná ví, před několika dny jsem se rozhodla, že začnu držet  tzv. Paleo dietu. Ne snad kvůli tomu, že bych nebyla spokojená se svou postavou. Prostě jsem si řekla, že si dám takovou malou "očistu". Navíc bych teď chtěla vysadit lepek a bílý cukr. Asi si teď říkáte, že jsem hloupá, protože "pouze následuji trendy", ale to není pravda. Lékařka mi totiž řekla, že mám špatné stravovací návyky a doporučila mi právě tento druh diety.

Ve zkratce vám vysvětlím podstatu Paleo diety: v pravěku (proto PALEO) se naši předkové živili výhradně tím, co našli/ulovili. Náš organismus je stále stejný, ale doba se vyvinula, takže teď konzumujeme spoustu modifikovaných potravin. A právě tomu se teď snažím co nejvíce vyhnout. Zakázané potraviny jsou: obiloviny, mléčné výrobky, cukry (vyjma ovoce), luštěniny a alkohol. Doporučené jsou naopak: zelenina, ovoce, libové maso, mořské plody, ořechy, semena. Pro mě je tohle docela výzva. Na druhou stranu si ale říkám, že třeba vyzkouším nějaké nové recepty.

A právě o jeden takový bych se s vámi chtěla podělit. To bych totiž nebyla já, kdybych prstě nedostala chuť na sladké, že? Takže jsem začala hledat na internetu něco, co by vyhovovalo výše zmíněným požadavkům, ale zároveň uspokojilo mou chuť. A tak jsem našla brownies z červené řepy. Zajímá vás recept? No tak pojďme na to!


Co budeme potřebovat?
  • jednu červenou řepu
  • čtyři vejce
  • 25g kakaa
  • 50g ghí (přepuštěné máslo)
  • 1 lžičku skořice
  • 1 lžičku jedlé sody
  • sladidlo dle vlastní volby (med, datle, stévie atd.)


 Postup:
  1. Oloupanou řepu nakrájíme na plátky a uvaříme.
  2. Mezitím si rozmixujeme mandle.
  3. Uvařenou řepu pokrájíme na menší kousky a rozmixujeme na kaši.
  4. Přidáme všechny ostatní ingredience (kromě kakaa) a mixujeme do hladka.
  5. Poté přidáme kakao a ještě jednou promixujeme.
  6. Směs nalijeme do dortové formy vyložené pečicím papírem.
  7. Pečeme cca 45 min na 160 stupňů.


Ze začátku jsem měla stejné pochybnosti jako vy. Ale věřte mi, že by nikdo t vás nepoznal, že základem této pochoutky je řepa. Podle mě je to zářným příkladem toho, že zdravé jídlo může být i chutné

Líbil se vám tento článek? Máte zájem o další? Co je vaší oblíbenou zdravou pochoutkou? Zkusíte tento recept doma? Pokud ano, nezapomeňte mi dát vědět, jak vám to chutnalo!

Loučí se s vámi vaše nadšená, ale trochu hladová


You May Also Like

1 Comments

  1. To zkusim :) ja kdyz si delam repu, tak v takovym svym salatku - uvarena repa na kosticky+hrasek z plechovky+kysela okurka+sul a pepr. Je to hrozne dobry a taky paleo, vegan, gluten free, sugar free a proste je to dobry a urcite zdravy xD a jim to casto s uzenym tofu nebo vajickem natvrdo (jakoze bilkoviny).
    Tak snad vymakas jeste nejaky dalsi receptik a nebudes mit hlad! :)

    OdpovědětVymazat